CNAIR a amânat din nou, pentru a șaptea oară, termenul pentru depunerea ofertelor pentru construcția Alternativei Techirghiol o autostradă de 31 de kilometri care va merge paralel cu litoralul. Construcția va asigura conexiunea între Centura Constanței (A4) și sudul litoralului românesc. Șoseaua va ocoli localitățile Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, lacul Techirghiol, Tuzla și 23 August.
Termenul inițial pentru depunerea ofertelor era 8 august 2024 și, după șapte amânări (26 august, 4 și 18 septembrie, 2, 16 și 31 octombrie), noul termen a fost stabilit pe 11 noiembrie.
Lucrările sunt prevăzute a dura 36 de luni, de la semnarea ordinului de începere a lor. Pe traseul noii autostrăzi, care va oferi o alternativă la DN 39 (drum extrem de aglomerat în perioada sezonului estival), vor fi construite 31 poduri/pasaje/viaducte și 6 parcări.
Guvernul a aprobat în februarie indicatorii pentru „Alternativa Techirghiol”, autostrada care va ocoli stațiunea Eforie Nord unde vara se formează cele mai mari cozi, costul estimat din proiect fiind de aproape un miliard de euro pentru că sunt prevăzute numeroase lucrări de artă și un pasaj peste Canalul Dunăre Marea – Neagră cu o lungime de 330 metri.
Contractul pentru proiectarea și execuția acestei autostrăzi prevede o perioadă de realizare de 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție).
„Noua autostradă va asigura, prin nodul Cumpăna, legătura Autostrăzii București – Constanța (A2) și a Centurii Constanța (A4), cu sudul litoralului românesc (în apropiere de Mangalia) și va reprezenta o alternativă modernă la DN 39 (drum național foarte aglomerat în perioada sezonului estival). Traseul Alternativei Techirghiol va facilita accesul la localitățile Agigea, Topraisar, Techirghiol, Eforie, Tuzla, 23 August”, spunea, anterior, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
– 30,59 km lungime traseu
– 2 benzi de circulație pe sens
– 31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră